فروش سرور مجازی ارزان,خرید سرور مجازی ارزان,فروش vps ارزان,خرید vps ارزان

آموزش ساخت و تنظیم نیم سرور اختصاصی در دایرکت ادمین | خرید سرور مجازی,خرید VPS

آموزش ساخت و تنظیم نیم سرور اختصاصی در دایرکت ادمین

برای ساخت نیم سرور اختصاصی ابتدا باید در پنل دایرکت ادمین نیم سرور ها را ایجاد کنید:

بعد از لاگین شدن به پنل کاربری دایرکت ادمین به قسمت Extra Features بروید و روی گزینه Administrator Settings کلیک کنید.

در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود در قسمت Server Settings میتوانید قسمت‌های Server’s Hostname و NS1 و NS2 را تغییر داده و در نهایت در پایین صفحه روی save کلیک کنید.

حدود ۱ دقیقه صبر کنید تا تنظیمات برای دایرکت ادمین اعمال شود.

اکنون نیاز به تنظیم دامنه برای ساخت دی ان اس اختصاصی داریم.

دامنه های بین المللی

برای ایجاد DNS اختصاصی وارد کنترل پنل دامنه و سپس به بخش دامنه‌ها وارد شوید. دامنه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از منوی سمت راست روی گزینه “Child name” یا “Name sever خصوصی” کلیک کنید.

در قسمت نام سرور ns1 و در قسمت آی پی  باید ip سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود را وارد کنید. سپس روی گزینه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

نکته ۱: نیازی نیست حتما NS1 را وارد کنید، میتوانید مقدار دیگری مانند dl1 یا هر چیزی که دوست دارید را انتخاب نمایید.

نکته ۲: بعد از خرید سرور مجازی از ما IP سرور از طریق ایمیل برای شما ارسال میگردد.

وارد کنترل پنل هاست خود شوید؛ اگر Cpanel است به قسمت Zone Editor و اگر از دایرکت ادمین استفاه می‌نمایید.وارد بخش DNS Managment شوید.

سپس دامنه خود را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه ADD RECORD وارد تنظیمات dns شده و دو عدد a-record به نام ns1 و ns2 ایجاد کنید.

دامنه های ir

برای ایجاد DNS اختصاصی در دامنه های ir  نیز باید اقداماتی مشابه دامنه های بین الملی انجام گرددد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که این اقدامات باید در پنل ایرنیک انجام شود. بدین منظور وارد شناسه ایرنیک خود در سایت nic.ir شوید. حال از قسمت دامنه‌ها روی گزینه “دامنه‌های من” کلیک کنید.

حال دامنه‌ای که می‌خواهید برای آن دی ان اس اختصاصی ایجاد کنید را انتخاب و از قسمتی که در تصویر زیر نشان داده‌ایم وارد تنظیمات DNS شوید.

در قسمت تنظیمات DNS در بخش نام کارگزار نام‌های ns1.Mydomain.ir و ns2.Mydomain.ir و در قسمت آی پی کارگزار همان ip سرور را وارد کنید.

سپس به سوال امنیتی پاسخ داده و صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید. سپس برای ایجاد DNS اختصاصی روی گزینه “اعمال” کلیک کنید.

سپس به سوال امنیتی پاسخ داده و صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید. سپس برای ایجاد DNS اختصاصی روی گزینه “اعمال” کلیک کنید.

نکته: دقت کنید که به جای Mydomain.ir نام دامنه خود را وارد کنید.

حال مانند توضیحات بخش قبل وارد کنترل پنل هاست خود شوید و در بخش تنظیمات dns دو عدد a-record به نام ns1 و ns2 ایجاد کنید. به این ترتیب کار ساخت دی ان اس به پایان رسید.

 

 

تمامی حقوق برای بربید سرور محفوظ می باشد.